menghitung hari yang semakin pendek

Nemo Wagging Tail ...i love n miss u weet weet lalinggg...



rakan rakan saya :)

Wednesday, September 7, 2011

kisah di hari raya pertama...


hari yang di nanti kan pon dh tiba…hari raya pertama, memang di nanti kan oleh semua orang kn…pagi raya aktiviti mcm biasa, bangun awal dan siap siap dengan baju baru…puas saya rasa bile saya tengok ibu, abah dan adik pakai baju raya dengan duit gaji saya sendiri…nie adalah tahun kedua saya beli kan baju raya untuk family…puas sangat sangat rasa dapat guna duit sendiri untuk family…

saya first yang pakai baju raya, tema thn nie adalah warna hijau…bila semua dh siap, aktiviti maknn pun bermula…pagi pagi raya menu tetap dan menu wajib di pagi raya adalah nasi tomato dan ayam masak ros…memang tebaik dari ibu, sape yang makan mesti nak lagi…hehehe, tak percaya cuba lah…lauk lauk yang lain plak atas permintaan n tahun nie adik mintak ibu buat kan daging masak kicap…memang tambah ler kalau makan masakan ibu…

pas selesai makan, aktiviti beraya dengan abah dan ibu pun bermula…mintak ampun dan mintak maaf abah dan ibu, halal kan makan dan minum yer abah gn ibu…

pas dh selesai beraya, sembahyang raya plak…kemudian terus pegi ziarah kubur arwah nenek dan atok…tahun nie kuih raya memang banyak, ader yang ibu buat dan ader yang orang bagi…termasuk lah pemberian dari my incik hubby…hehehe, memang menarik…

raya pertama adalah raya untuk family kata orang, semua rumah family harus di utamakan dahulu…dan bermula lah rumah saya menerima kunjungan daripada sepupu sepupu saya…memang happening sangat, meriah…semua sepupu sepupu datang beraya tahun nie…semua dapat cuti balik kampung…tak lupa jugak dengan kawan kawan adik, diorang memang tiap tiap tahun datang beraya dirumah…termasuk lah india dan cina, semua nak sambut raya di rumah…

bila dah petang, semua bergerak ker rumah pakteh dengan makteh…tahun nie semua kena berkumpul dekat umah makteh sbb makteh sakit…makteh tak dapat nak bergerak langsung, kecian makteh…sampai malam kitaorang semua kat rumah makteh…makteh nampak haapy sangat tue…
bila dh malam, semua ker rumah masing masing…agak letih sebab seharian melayan tetamu…

No comments:

Post a Comment