menghitung hari yang semakin pendek

Nemo Wagging Tail ...i love n miss u weet weet lalinggg...



rakan rakan saya :)

Sunday, January 8, 2012

hidup terkurung di dalam kepompong...


teratak keluarga ibarat sangkar emas yang hanya ader dua penjaga...untuk melepasinya tanpa arah tujuan yang pasti, yang tidak melibatkan kerjaya hanya akan membuatkan saya terpuruk semakin jauh ke dalam dunia yang saya sahaja yang tahu...hidup yang hanya di dalam kepompong yang di bina dari kecil, cuma ditemani buku-buku dan gitar yang memang sudah menjadi  teman setia...
senyum...
saya sudah terbiasa di dalam kepompong utuh jagaan pemilik yang berkuasa penuh...tiada aper yang mampu dilakukan untuk keluar dan terbang bebas menikmati keunikan dunia...demi menjaga hati semua, saya relakan sahaja begini...

ketawa...
metamorphosis adalah sesuatu yang mustahil akan bermula...senyap dan sunyi dunia saya bila saya tidak dapat berhubung dengan manusia lain secara maya...saya bina dunia saya sendiri, mengikut acuan yang saya ciptakan, dengan rangkaian yang saya senangi dalam usaha-usaha untuk memenangi hati semua...senyum...


maaf...
maaf...
maaf...
saya mungkin (dan kedengaran pasti) tidak akan dapat menyertai kamu-kamu bermain dan berhibur seperti yang lain-lain nya...kamu-kamu yang menyuntik warna dalam kehidupan saya yang sementara dan penuh kisah duka penuh warna ini...senyum...


kini, semua nya sudah berakhir...usia sudah mencecah dua puluh enam, usia yang cukup matang untuk membuat sesuatu keputusan...mula terfikir kenapa harus hidup terkurung di dalam kepompong...semua nya atas kerana dua sebab...ingin jadikan saya manusia yang sempurna dan ingin jadikan saya manusia berjaya...

terima kasih buat dua penjaga mutlak saya, kehidupan yang dulu nya dianggap rimas...kini rupa nya kehidupan itulah yang sempurna...kepompong bukan hanya disempitkan dengan perkataan sepi, tetapi ianya membawa lebih dari sejuta makna dari aper yang difikirkan...
dilepaskan dari kepompong bukan nya bererti lepas lah tanggungjawab...tetapi tanggungjawab itu diserahkan kepada satu lagi pemilik yang akan menjadi khalifah kepada hidup yang akan diabadikan sampai ke hujung nyawa...

“hidup ini bagaikan kepingan gambar...boleh dilihat semula aper yang dimahukan dari kenangan, tetapi ianya tidak boleh mengambil gambar tersebut semula dengan keadaan yang sama”

No comments:

Post a Comment