menghitung hari yang semakin pendek

Nemo Wagging Tail ...i love n miss u weet weet lalinggg...



rakan rakan saya :)

Monday, February 10, 2014

diam - jangan meracuni pawana hati lara seorang wanita muda...

senyap dan sunyi menyelubungi semester yang indah berseri
aku hirup wangian yang indah menanti setiap kunjungan cinta yang hadir dalam diri
dalam hati
sendiri

aku manusia yang tahu erti sepi
aku manusia yang faham erti sendiri
jangan kamu kocak dengan ketenangan yang aku dirikan dengan peluh yang memercik di dahi
jangan buat begini
pilu hati 
berdiri
tegak, jangan senget ke kanan atau ke kiri
biarkan takhta hati disirami air sejuk yang membeku pawana hati
hati mahu senyum lagi
bibir mahu dikucup sekali
dengan si pemanis hati yang gemar dicumbui
bayi

aku mungkin lemah dalam erti kata dicuri dari rusuk kiri
tapi pernahkah hati itu kamu dasari?
pernahkah kamu memungkinkan satu pengembaraan dan mencari?
pergolakan, persengketaan ditolak ke tepi
biar ia mati
 
masih sedang pegang bayi
menggendong bayi
wajah suci
hati murni
bayi

bukan bayi tuan punya diri
tidak, tolong jangan salah erti
maaf, aku mahu undur diri

kalian masih punya dua hari
sebelum tarikh pertandingan tamat seperti yang telah dijanji
pelukan, ciuman kasih sayang buat mereka yang di sana
setia pada kasih, ikatan hati

amyzanazlan : eh, adakah kalian perasan bahawa penulisan aku kali ini diakhiri dengan huruf i sahaja? hati aku tertawa dengan kebetulan yang mungkin naïf ini…
  


No comments:

Post a Comment