menghitung hari yang semakin pendek

Nemo Wagging Tail ...i love n miss u weet weet lalinggg...



rakan rakan saya :)

Saturday, March 22, 2014

empat puluh tujuh...

 
benda yang paling mana – mana perempuan (biasa) benci dengar adalah berat badan tiba – tiba meningkat tanpa disedari…tambahan pulan, dengan diumumkan dalam satu bilik yang dihuni dengan aanya manusia lain, syukur juga lantai diperbuat daripada simen…kalau daripada tanah, barangkali sudah digali dan disembuyikan muka…

hehehe…

itu salah satu ujian yang aku tempuhi dalam perjalanan hidup yang allah aturkan…barangkali dengan suasana yang menuntut aku bekerja tidak kira masa, aku jadi sedikit mengabaikan rejim pemakanan biasa aku disamping minda lebih memikirkan apa yang aku patut ambil sebagai makanan tambahan bagi meningkatkan daya tahan (serta memenuhi permintaan pengamal perubatan)…

benda begini adalah benda bukan rutin buat aku…bahkan kali pertama berhadapan dengan kesukaran untuk menolak dan saling berbolak balik dengan pendirian sendiri…aku amhu penuhi keinginan mengurangkan berat badan mendadak sebelum menemui pengamal perubatan pada pertemuan akan datang, tapi dalam masa yang sama aku perlu fikirkan khasiat yang bagus untuk badan…ditambah lagi dengan kekangan masa, godaan juadah tak kira masa --- hidup tanpa nasi aku yang berjalan baik dahulu, malangnya aku tak boleh laksanakan ketika ini…

tunggu…
aku perlu dapatkan penimbang peribadi…
jadi, naik turun pasaran saham (hikhikhik) berat badan boleh diperhati…

amyzanazlan : enaknya lihat orang mencicip minuman adiaktif kegemaran aku…sekarang aku hanya mampu perhati dan hidu aromanya sahaja…dapat bau dari cawan orang sebelah pun sudah bikin aku gembira…

No comments:

Post a Comment