menghitung hari yang semakin pendek

Nemo Wagging Tail ...i love n miss u weet weet lalinggg...



rakan rakan saya :)

Monday, October 24, 2011

cinta saya terhadap kamu sentiasa bernyawa...


manusia macam saya ader terlalu banyak benda yang dimahukan dalam hidup…
impian dan cita-cita yang tinggi menyebabkan saya tidak kisah berkorban bila mahukan sesuatu… 

tidak…
perhiasan, pakaian ataupun benda berteknologi terbaru bukanlah satu keperluan jika dibandingkan dengan kehendak hati saya yang lain…mengejar impian satu persatu dan saya yakin, walaupun saya merasakan diri saya terlampau lambat dalam mendapatkan aper yang semua orang mungkin ader…tetapi masih ader orang lain yang lebih lambat dan mungkin juga masih belum punya aper – aper…terbiasa mendapatkan aper yang dimahukan sendiri membuatkan saya tidak percaya kebergantungan pada orang lain akan membuatkan saya bahagia…

yer…
itu mungkin penyebab saya dikatakan degil, keras kepala hanya kerana saya tidak pernah mahu menoleh meminta bantuan kecuali terdesak sebagai laluan keluar terakhir apabila terhimpit…membuka mulut meminta bantuan ibarat merendahkan diri saya yang tidak punya aper - aper sebagai cagaran dalam hidup…dan sejak saya belajar bahawa dalam hidup ini tidak ader benda yang perlu ditangisi, kecuali pada sesuatu yang benar-benar layak…saya tahu ketawa dan senyuman adalah mengapa saya perlu lebih bahagia…

cinta…
yer, kerana cinta ini lah saya masih bernyawa…
kerana cinta yang mendalam ini lah saya masih mampu berdiri dan ketawa…
kerana cinta yang tidak berubah ini lah saya kekal ceria…
yer, kerana cinta…

cinta ini…
cinta yang tidak pernah melukai hati batu…
cinta yang tidak pernah membuatkan saya beku…
cinta yang tidak pernah melalaikan waktu…
cinta yang tidak pernah menjadikan saya berlalu…
cinta itu.

cinta dier…
cinta pada keluarga…
cinta pada manusia sekeliling…
cinta pada Yang Maha Pencipta…
cinta pada kamu yang satu…
cinta yang tiada tolak banding nya…

cinta itu kenapa saya masih bernyawa…
cinta itu yang menjadikan saya tidak kenal erti putus asa…
cinta itu penyebab saya lebih kuat mengejar cita-cita…
cinta itu menjadikan saya manusia…

cinta…
itu harta yang saya pertahankan dalam diri yang masih menghirup udara…
betapa berkali-kali saya jatuh, saya tahu saya masih punya cinta…
sakit, bercalar dan terluka, saya paksa diri untuk bangun demi cinta…
mengubati diri sendiri dan bertahan itu sahaja saya perlu untuk teruskan hidup di alam nyata…
saya masih rasa diri diperlukan di atas dunia…

cinta…
sebab itu saya seorang pencinta keluarga…
sebab itu saya masih ketawa jika kawan buat saya terasa dan terluka…
sebab itu saya kenal diri dan tidak putus asa…
sebab itu saya tidak mahu gagal demi mencari rahmat Yang Maha Esa…
sebab itu saya cinta kan kamu dengan sepenuh jiwa dan raga saya…

sebab cinta…
yer, semuanya sebab cinta…
cinta yang wujud dalam diri…
cinta yang menjadikan saya manusia…

cinta saya terhadap seseorang yang bergelar kamu…
tidak pernah terpadam walau pun aper jua rintangan yang datang…
kesungguhan kamu buat kan saya menjadi seorang yang amat bertuah…
memiliki kamu adalah satu keindahan dalam hidup saya…
kamu adalah segala nya…
cinta saya terhadap kamu sentiasa bernyawa… 


“ tiada semua mampu berpatah balik dan memulakan sesuatu dari mula, tapi semua orang mampu bermula hari ini, saat ini dan mempunyai pengakhiran yang baik “

“ jika kita terus kekal menunggu tanpa melakukan aper - aper dengan asyik tertanya-tanya aper kah ini yang patut kita buat…kita mungkin tidak akan dapat berbuat aper - aper langsung…pengalaman itu yang kita panggil atas setiap kesilapan (dan mungkin juga kebaikan) yang kita pernah lakukan “


No comments:

Post a Comment