menghitung hari yang semakin pendek

Nemo Wagging Tail ...i love n miss u weet weet lalinggg...



rakan rakan saya :)

Sunday, October 23, 2011

saya belajar tentang awak setiap hari...


selamat datang kasih sayang…
selamat datang segala dugaan…
selamat datang pahit manis kehidupan…
selamat datang kebahagiaan perasaan…
selamat datang kegembiraan…
selamat pulang kedukaan…

saya…
setiap hari adalah proses pembelajaran…
pembelajaran yang menyeronokkan….
setiap aper yang dilalui ibarat kelas Sosiologi - belajar mengenai manusia dengan lebih mendalam dengan memahami tabiat, perbuatan, naluri dan sebagainya…aper yang dihadapi setiap hari adalah perkara baru yang membawa kepada perkongsian yang menggembirakan setelah melalui kepayahan yang panjang…

saya…
saya kata awak tidak mendengar…
tetapi pada awak, awak sudah mendengar…
awak sudah berikan perhatian dalam setiap butir bicara…
bahkan awak boleh mengulangi setiap perkataan yang saya bicara kan…
tetapi pada saya, awak sekadar mendengar…
aper yang saya mungkin harapkan lain… 
mengapa saya tidak pernah bersyukur dengan kehadiran awak…
tidak begitu!!!
ini adalah satu proses pembelajaran sebenar nya…

dan di situ saya sedang belajar…
dan awak juga perlu belajar…

saya…
saya kata awak tidak ambil kisah…
padahal saya adalah manusia yang awak paling ambil kisah…
manusia yang awak jaga dengan sepenuh hati…
tetapi itulah, naluri awak dan saya tidak sama…
awak dan saya perlu memahami persamaan dalam menilai perhubungan…
saya mungkin perlu tengok awak sangat mengambil berat…
awak mungkin perlu tunjukkan yang awak paling mengambil berat…
aneh???...
mengapa saya tidak pernah bersyukur dengan kehadiran awak…
tidak begitu!!!
ini adalah satu proses pembelajaran sebenar nya…

dan di situ saya sedang belajar…
dan awak juga perlu belajar…

dan aper yang saya pelajari itulah sebenarnya bakal menguatkan saya dan awak dalam perhubungan… 
saya akan menikmati satu rasa yang lebih baik (mungkin) setelah saya lebih kenal awak dalam menyulam rasa…dan saya sudah memahami nya…awak adalah insan yang terbaik untuk saya…


awak, ingat lagi kata kunci kita berdua???...
kata kunci hati kita berdua…
awak ingat lagi???...

masa kita mula-mula kenal, awak cuma nampak permukaan jiwa saya…

masa mula-mula kita bercinta, awak cuma nampak luaran hati saya…
dan lama kelamaan, awak sudah berada di dalam hati saya…

awak berdiri di luar hati saya…
awak ketuk perlahan-lahan…
awak datang setiap masa, setiap hari…
awak menyatakan yang saya adalah pilihan yang terbaik untuk hidup awak…

saya berikan awak kata laluan…
awak buka dengan perlahan…
awak mula berikan sepenuh tumpuan dengan tinggal di situ…
awak baca setiap helaian manuskrip dalam hati saya…
lembaran demi lembaran awak baca…

awak, kadang kadang ader halaman yang sukar untuk difahami, tetapi awak tetap tabah untuk cuba memahami nya…

awak cuba untuk lebih mengerti…
betuah kan saya kerana mempunyai pencinta seperti awak…

awak, hati yang awak masuki adalah hati saya…
kamus yang awak perlukan adalah saya…
awak, terima kasih kerana menjadi pendamping saya yang terbaik…
awak memang mengkagumkan…

“ kalau di tanya saya bagaimana menghirup udara yang kadangkala menyesakkan nafas dan menendang nyawa???...jawapannya mudah sahaja…awak lebih tahu aper penapis untuk membiarkan saya terus bernyawa dan menikmati bahagia “

“ benar sekali cinta itu adalah penawar…kerana asakan cinta, manusia menjadi kuat, menjadi lebih tabah dalam menjalani kehidupan…sesuatu                                                                             yang indah…bagi saya, keindahan saya adalah awak “ 

No comments:

Post a Comment