menghitung hari yang semakin pendek

Nemo Wagging Tail ...i love n miss u weet weet lalinggg...



rakan rakan saya :)

Saturday, December 3, 2011

kita semua layak untuk menikmati kegembiraan...

kita semua layak gembira…
kita semua layak untuk menikmati hidup atas dunia…
kenapa mesti buat sesuatu yang menyebabkan kita sendiri menderita???...
aper kah sudah bosan dengan kurniaan nyawa???...

kita semua layak gembira…
kita semua layak untuk senyum bahagia…
kita semua layak untuk ketawa…
kita semua layak untuk mempunyai rasa suka…
tapi kenapa ader lagi yang memilih sengsara???...
aper kah sengsara itu satu bentuk hadiah berharga???...
yang menjadikan gembira jiwa???…
pertanyaan yang diajukan kadangkala buatkan saya terfikir, aper kah manusia ini dangkal dalam menilai diri sendiri, hati sendiri sehinggakan enggan lihat aper yang sedang terjadi…susah sangatkah untuk duduk sebentar dan menilai kembali aper yang dimahukan dalam hidup???...

entah…
saya tidak layak untuk menghakimi manusia…
bahkan saya tidak layak untuk menghakimi sesiapa atas dunia…
siapalah saya jika dibandingkan dengan mereka – mereka???…
saya hanya hamba ciptaan Yang Maha Esa…
kejamkah saya sebagai manusia???...
mungkin juga…

memuaskan hti orang sentiasa, itu pilihan yang saya ader…
tapi saya menolak dan enggan mahu percaya…
sebab saya tahu, saya masih punya rasa…
kerana saya manusia…
 
“ader sesuatu bdalam perancangan…moga akan terlaksana dengan jaya nya…saya harap kan yang baik baik sahaja hendaknya”
 

No comments:

Post a Comment