menghitung hari yang semakin pendek

Nemo Wagging Tail ...i love n miss u weet weet lalinggg...



rakan rakan saya :)

Saturday, November 12, 2011

mengalah demi mempertahankan hubungan...



"cakaplah dengan saya, aper-aper sahaja"
"takpelah"

"ader  yang awak pendam nie"
"takde"

"aper salah saya?"
"awak tak salah aper-aper"

"pasal saya senyap ker? awak marah?"
"tak…saya dah biasa"

"sebab awak tunggu saya lama sangat?"
"tak lah."
"betul?"
"saya dah biasa sangat"

pernah tak dalam perhubungan yang dilalui mengalami situasi perbualan seperti itu… situasi di mana, dengan anggapan untuk mengelakkan pergaduhan, atau perselisihan pendapat…salah seorang daripada pasangan akan berundur ke belakang demi memastikan perhubungan tidak akan terjejas dengan situasi yang mungkin kecil atau remeh, tetapi membuatkan sedikit hati terguris…

saya percaya sesetengah daripada sesiapa yang mempunyai hubungan, ader kalanya perlu beralah demi memastikan segalanya baik…segalanya menjadik…mengetepikan hati sendiri, demi memastikan senyuman terus terukir…tetapi, memendam terlampau lama juga tidak baik sebenarnya…sendiri yang akan sakit, sendiri yang akan terpuruk geram…

 

jadik, aper yang penting dalam situasi sedemikian rupa, adalah dengan…

berbincang dengan pasangan…
yer, luahkan aper yang terbuku di hati dengan memberikan rasional atas tindakan yang kita lakukan…elakkan daripada marah tidak tentu hala dan mengakibatkan hubungan menjadi lebih teruk…sudah tentu tiada siapa yang enggan berada dalam situasi yang membimbangkan diri sendiri bukan…

berikan yang terbaik demi kebaikan diri dan si dier…
sudah tentu dalam aper sahaja, kita perlu memikirkan kebaikan dan juga keburukan sesuatu benda…jadi, jangan jadi tamak tidak tentu hala…tamak untuk kegembiraan sendiri hingga mengakibatkan kita mengabaikan si dier…jangan…

ruang peribadi masing-masing
kenali pasangan kita dengan memberikan ruang peribadi…percayalah, kalau lelaki main permainan hingga terleka…bukan dier mahu mengabaikan kita, cuma dier perlukan ruang untuk melepaskan tekanan…yang perempuan kalau asyik dengan kerja membeli belah, dier sebenarnya sedang berusaha menenangkan jiwa…tetapi, dalam kita memberikan ruang peribadi kepada pasangan agar mereka selesa, jangan lupa untuk dapatkan masa berkualiti bersama…

saya sayang awak…
yer awak…

 

No comments:

Post a Comment