menghitung hari yang semakin pendek

Nemo Wagging Tail ...i love n miss u weet weet lalinggg...



rakan rakan saya :)

Wednesday, July 11, 2012

gigit bibir, seperti tiada aper yang berlaku...mungkin kah...

habis menonton wayang semalam, seorang rakan yang agak lama tidak berjumpa, bertanyakan kepada dier akan satu perkara…satu isu yang dier kirasering berlaku dalam mana mana perhubungan, lebih lebih lagi jika ader sesetnagh manusia sukar untuk membezakan batasan antara gurauan ataupun benda itu boleh menyebabkan orang terasa…ahhh, benda begini kadangkala berlaku tanpa kita sedar dan tiba tiba sudah terjebak dalam situasi begini…benar bukan???...

kadangkala kita terperangkap dengan perkara sebegini…tidak kira kawan baik, ahli keluarga, jiran tetangga, rakan sekerja, atau sesiapa sahaja yang hadir dalam hidup kita sebagai manusia – kita terjebak dalam situasi yang kita sendiritidak mahu…dari hubungan yang baik, secara tiba tiba menjadi kurang selesa atas perbuatan mereka (yang malangnya, tanpa mereka sedari)…jadi, aper yang perlu dibuat sekurang kurang nya???...

gigit bibir (metafora) dan senyum macam biasa
itu yang dierbiasa lakukan…teruskan hidup macam biasa dan berpura pura bagaikan tiada aper yang berlaku…dier percaya, ini lenih baik untuk diri sendiri dan juga hubungan dengan manusia keliling walaupun dier sendiri menyedari (kalau dier) – perasaan yang dier rasakan pada orang itu akan terus terpancar di wajah…yer, klu dier kurang gemar, wajah dier akan terus tunjuk…wajah adalah cerminan perasaan dier…tapi kadangkala, wajah boleh menipu kan???...

abaikan manusia begitu
dier percaya, hanya manusia yang berani mampu lakukan ini…kalau dier, dier lebih rela simpan seorang dirisebab dier tidak mahu timbulkan masalah (mungkin) walaupun terdapat kebarangkalian masalah akan selesai kalau berterus terang (dan juga terpusing menjadi lebih buruk kalau tidak dilakukan dengan baik)…luahkan aper yang tidak puas hati supaya segala yang keruh menjadi jernih…tapi, the ais keruh itu sedap bukan???...ehhhhh…
“ pilihan di tangan masing masing…dier akan gigit bibir dier, senyum dan buat macam tiada benda berlaku…walaupun mungkin hati kita akan mendongkol sakit, tapi dier percaya bahawa itu lebih baik…itulah – mungkin begitu lebih baik “

10 comments:

  1. Ada tanpa sedar kita menguris hati. Jika sedar mohon kemaafan dgn segera ')

    ReplyDelete
    Replies
    1. yup, btul tue kn sop...tp ader yg menguris ati kita, tp dier bt tk tau jer...akhir nya ati kita jugak yg terguris kn...

      Delete
  2. lau ade masalah, jgn pendam..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tp tk tau nk cite dekat sape...huhuhu...

      Delete
  3. Lebih baik kita meminta maaf jika kita tersedar ssuatu perkara yang kurang baik berlaku. Mungkin kerana tidak disengajakan. Mungkin tidak terniat langsung.

    Panjatkan doa jika punyai masalah kerana hanya yang Maha Esa Maha Mengetahui :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih atas nasihat :) btul tue, tp kadang kadang ader jugak kita ase yg bukan salah kita...huhuhu, jadik utk tk serabut kn keadaan...diam jer lah...

      anya allah yg tau segala nya kn, mohon allah tunjuk tegak kn kebenaran :)terima kasih sekali lg yer :)

      Delete
  4. betol3 tanpa kita sedar kita telah menguris hati org lain .. so hati2 dgn apa yg kita cakap. xD
    btw follow u back dear :)

    ReplyDelete
  5. that rite dear :) kadang kadang kita tk perasan kn...org len pon mcm tue jugak kn, kadang kadang depa tk perasan yg depa dh guris kn ati kita :(

    ReplyDelete
  6. kadang2 riak muka boleh tipu, buat keliru. kita pun xsedar kita buat salah kan. selalu jadi mcm ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. btul tue...tau tau org dh terasa dengan kita kn...puas pikir, aper lah salah kita...sll mcm tue kn...

      Delete