menghitung hari yang semakin pendek

Nemo Wagging Tail ...i love n miss u weet weet lalinggg...



rakan rakan saya :)

Saturday, July 7, 2012

jatuh bangun, jatuh bangun...sahabat itu tetap ader...

panggilan telefon suara ceria Si Sahabat Karib (SSK) malam tadi yang berjaya tiba di kampung halaman setelah pulang dari bercuti buat kan saya cemburu…hidup di perantauan memang begitu situasi nya, kampung halaman ader lah tempat yang paling dirindui…walau pun SSK pernah berjauhan dari kampong halaman nya sebelum ini, tetapi riak wajah nya sudah tergambar akan kepuasan apabila berada berdekatan dengan keluarga tersayang…walau pun hanya seketika, tetapi peluang yang ader di gunakan dengan sebaik baik nya…saya terlalu rindukan SSK memandangkan hanya dier sahaja yang faham akan aper yang saya alami selama ini…

jatuh, bangun…
jatuh, bangun…
jatuh, bangun saya SSK tetap ader…

tapi, suara ceria nya kali ini…tidak dapat saya sambut dengan kegembiraan – kami tidak sempat bertemu hatta ditambah dengan kenyataan saya sedang bergelut dengan kerja yang tidak habis habis…memang lah membantutkan semua rancangan serta keinginan untuk bertemu dengan SSK…
#              selain itu, salah seorang daripada penulis buku yang juga rakan sepengajian saya semasa di universiti dulu - akan melangsungkan ikatan pertunangan pada hari ini, jadi sedikit sebanyak saya yang bertungkus lumus kerja boleh terfikirkan sesuatu…sebab penulis buku itu sebaya saya, makanya rasa cemburu dengan tidak sengaja…bukan cemburu dalam erti kata perasaan yang bukan bukan itu, tapi dier berjaya mendahului kami semua rakan rakan penulis dalam tahap mencari bahagia…sebagai rakan, terntunya saya gembira…tahniah!!!...

#              bukan hanya kawan penulis buku, bahkan sepupu saya sendiri – seorang lelaki akan bernikah minggu hadapan pada usia 23 tahun…jadi, sebagai sepupu yang berusia 27 tahun, saya kagum dengan keberanian dier untuk menjadi ketua keluarga dalam usia yang saya anggap cukup muda…saya sendiri umur 27 tahun masih mencari tapak dalam hidup, dalam soal jodoh – tapi dier bahkan lebih baik daripada saya…tahniah buat sepupu…

#              saya manusia yang percaya kepada ketentuan Allah…sebab saya sendiri sudah hadapi banyak perkara dalam hidup yang membuatkan saya sedar, betapa kuat saya berusaha sekalipun, tapi tidak diizinkan oleh Allah, saya tetap akan kecundang jua…memang usaha itu penting, tapi sejauh mana saya untuk melawan benda yang sudah tertulis di atas sana ???...

#              bila saya sudah berhenti berharap dan belajar untuk buka buku baru, mulakan hidup baru dengan aper sahaja yang ader dalam hidup – timbul lagi dugaan satu persatu…mengapa mesti membunuh hasrat yang saya bina dalam diam tanpa perlu kamu rabakkan jiwa saya dengan sebaris kata???...kadangkala itu yang saya mahu menyumpah seranah pada manusia yang hanya pakai topeng manusia, tapi bertubuhkan kebohongan – mereka fakir manusia hanya satu pameran yang boleh dilawati dan singgah bila mereka suka…
“ masa orang lain sedang bertunang, berkahwin (hatta bercerai) – saya masih disini…terperangkap ditengah tengah kerja saya sendiri “
 

No comments:

Post a Comment