menghitung hari yang semakin pendek

Nemo Wagging Tail ...i love n miss u weet weet lalinggg...



rakan rakan saya :)

Monday, July 23, 2012

kopi perangsang adrenalin mengalir laju...

bulan ramadhan sudah bermula dan ketagihan dier pada kopi serta yang sewaktu dengannya masih tidak dapat dibendung…sudah masuk hari ketiga, dier teruskan kegiatan dier seperti hari hari lain, bulan bulan lain – secangkir kopi atau pun di pada waktu saban pagi…itu rutin yang tidak dapat ditinggalkan…malangnya, dengan kekuatan kafein – sebelum sampai petang, air dalam badan mula berkurangan dan kesan ketagihan muncul…tapi, tidak mengapa…ini yang perlu ditanggung…

alhamdullilah…
teman baik dier juga sukakan kopi dan bila mengatur bicara tetang kopi, perbualan kami boleh berlarutan sehingga menghidangkan kopi semasa majlis yang dier sendiri malas untuk dibicarakan…indah kalau dapat begini – sebab dalam banyak banyang majlis yang dier hadiri, kebiasaannya hanya the tarik (minumam rasmi Malaysia mungkin) yang diletakkan sebagai kaunter khas selain pencuci mulut lain…selamanya kopi itu enak barangkali dan yer, dier percaya, kita perlukan teman yang cukup rapat – kenal jiwa kita dalam luar bila menikmati dadah adiktif itu…bukankah minuman kopi bertaman lebih enak???…
“ minum kopi “
“ minum sikit…saja nak aroma kopi…rindu baunya “

“ takut teringin ker??? “
“ mungkin…aroma kopi banyak cerita dalam hidup…jadi bila saya sedih, saya eprlukan kopi untuk buat saya gembira “

“ jadi saya harap saya boleh jadi kopi awak “
“ awak harap begitu??? “

“ yer…jadi setiap kali awak sedih, saya akan ader untuk awak “
 
“ kadangkala keputusan yang sukar itu dipermudahkan dengan realiti yang kita boleh hadam depan mata sendiri…sakit mungkin, tetapi kekal tenang dan teruskan hidup macam biasa “

10 comments:

  1. niesa xreti minum kopi..hehe..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha, cube try sekali...pasti nak lagi...

      Delete
  2. singgah sini...
    hmmm.gebot xsuke sgt kopi gak.ekekekeke

    ReplyDelete
    Replies
    1. aroma kopi tue buat kn minda bergerak...perangsang adrenalin ler kata kan...if nk berkarya, myza mesti carik kopi dulu :) cube gebot try tgk :)

      Delete
  3. yeah. bau kopi tu buat rasa lagi tenang:) umphhh, suka sangaaaat kopi ..
    tergoda pose2 ni. hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe, bebuka nnti janan lupe minum kopi tau...satu satu nya kafein yang bley buat kan idea kita mengalir lagu kn...sll nya sehari minum bape kali...

      Delete
  4. I like coffe and that is my favorite drink.. amyza.. thanks postingannya yah.. met berbuka amyza,,,


    AryoCahyaLesmana
    BoeKAnPoeJanggA

    ReplyDelete
    Replies
    1. same same :) thanks n thanks tau sbb sudi baca post myza n siap komen lagi...i like :) salam ramadhan dari myza...

      ayat yang bawah tue makna nya aper...
      tk paham ler, hehehe :)

      Delete
  5. kite tak minum kopi dan adik beradik dengannye. huhu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. aper kata ambik bau jer, bau kopi bley buat kn kita tenang :)

      Delete