menghitung hari yang semakin pendek

Nemo Wagging Tail ...i love n miss u weet weet lalinggg...



rakan rakan saya :)

Monday, October 27, 2014

Kopi - apa yang saya suka pada awak? terima kasih kerana kembalikan matahari yang hilang...

Kopi…
apa yang saya suka pada awak agaknya…

disebabkan semalam di Instagram ada sekumpulan kawan-kawan yang bertanyakan tentang Kopi serta mahu membuaru dia, aku ketawa dan senyum sendirian…ada satu solan yang menjadikan aku lebih ketawa kuat sebenarnya…soalan itu adalah, apa yang aku suka pada si dia (berdehem – kawan-kawan tahu yang aku memang memilih orangnya)?
perlu jawab ke?
ketawa…

baiklah…
untuk tidak menghampakan, aku akan jawab secara umum sahaja…apa yang aku suka dan ciri-ciri si dia itu yang membuatkan kami boleh bersama…

  • dia sayang emak dia – bagi aku lelaki yang utamakan mak dia adalah lelaki yang baik…
  • senyuman yang terukir adalah senyuman yang menarik hati…
  • ya, dia boleh buatkan aku merajuk dan ketawa dalam masa yang sama…
  • agak degil dan serupa dengan aku…
  • hobi suka mendengar dan ketawa dengan riaksi gila aku yang menggelabah…
  • minat kepada bola secara berleluasa – lelaki yang minat bola nampak macho kamu tahu (senyum)…
  • ingatan yang kuat kalau ada apa sahaja yang aku lakukan – perlu berhati-hati-agar ia tidak digunakan kembali untuk mengenakan aku…
  • amat gemar minum minuman sejuk – sama macam aku (cuma aku lebih gila minuman berkarbonat)…
  • fikiran dia lebih terbuka untuk apa-apa isu sebagai bahas…
  • nakal – aku adalah mangsa buli (dan aku membuli dia smula juga)…
  • Kopi adalah nama gelaran yang aku berikan si dia atas sebab gelaran aku sebagai Frappucino – nampak serasi bukan (ketawa)…
  • nombor satu dalam keluarga, sama seperti aku juga…

baiklah…
macam aku nyatakan, itu hanyalah sebab umum yang aku boleh fikirkan buat masa ini…tentulah ada banyak lagi, cuma secara umum yang boleh dikongsi kepada yang bertanya…aku harap dapat memuaskan pihak yang bertanya ya?
senyum…

perbualan dengan seorang kawan pagi tadi mengingatkan aku kepada diri aku yang dulu…diri aku empat tahun lepas, yang menerima segala perlakuan dengan ketawa dan merejam penuh duka dan marah bila ada orang yang menyakiti aku…ah, zaman muda yang penuh sifat memberontak tanpa memikirkan kesan dan akibat asalkan dendam terlerai…sekarang lebih terkawal mungkin…

nota kaki :
  1. ini cerita aku…
  2. gambar yang diletakkan di blog tiada kaitan pautan…
  3. terima kasih atas doa yang kalian titipkan…
“terima kasih kerana mengembalikan matahari yang pernah hilang dari diri ini…terima kasih yang teramat sangat kerana sanggup memegang erat tangan dan membawa diri jauh dari kegelapan akibat asyik membina dinding pertahanan yang sejuk”
 

No comments:

Post a Comment