menghitung hari yang semakin pendek

Nemo Wagging Tail ...i love n miss u weet weet lalinggg...



rakan rakan saya :)

Saturday, August 13, 2011

apa ada pada seorang blogger...


kenapa saya menulis blog ???...
ramai yang bertanya kan begitu kepada saya…

soalan demi soalan saya terima…
aper yang ader dengan blog ???...
aper yang kamu cerita kan didalam blog ???...
aper kah cerita didalam blog itu adalah cerita sebenar kamu ???...
dari mana datang nya idea untuk berblog ???...
ader kah blog itu segala nya bagi kamu ???...
ader kah kamu sudah ketagih blog ???...

hal ini sebenarnya bergantung pada seorang blogger itu sendiri, samada blogger tersebut adalah blogger yang jenis berdisiplin dalam blog dier ataupun tidak…ader macam – macam jenis orang di dunia ini bukan…al-maklumlah, lain orang lain citarasa nya…tapi aper yang penting dan rata-ratanya semua blogger mempunyai satu ciri yang sama…iaitu TRADEMARK…setiap blogger pasti mempunyai trademark mereka yang tersendiri dalam menentukan halatuju blog bukan…begitu jugak dengan saya…

bagi saya, apabila saya menulis blog…ilmu akan menjadik semakin luas…sebab bila saya ber-blogging, sumber rujukan itu perlu ader dan perlu tepat sebelum post aper – aper  entry…banyak site-site yang akan di jadik kan bahan rujukan seperti Google,  MalaysiaKini, Utusan, Google Translate, Wikipedia, Youtube dan tidak lupa kepada ciptaan social networking terbaik iaitu Facebook serta banyak lagi…kepekaan terhadap isu semasa itu penting, dan bagaimana saya mendapat tahu semua ini???...yer!!!melalui surfing internet…

pada pendapat saya jugak, apabila saya menjadik seorang blogger…sekaligus saya jugak dapat menjadik insan yang kental mentalnya…bagi yang memiliki blog , ia akan sedaya upaya untuk menyiap kan entry blog nya seperti yang dimahukan…jadik, jangan hairan kalau terlihat seorang blogger itu duduk di hadapan PC/Lappy/Ipad hanya semata – mata untuk menupdate blog…kadang – kadang makan dan minum pun belakang kira kalau dah menghadap blog…aper yang ader didalam fikiran pada masa itu, hanya lah untuk menyiapkan entry blog…kemana sahaja berada, pasti sedaya upaya mencarik idea – idea baru untuk dipost kn didalam blog…
 
blog jugak dapat membuat kan saya menjadik seorang blogger yang berdisiplin…blogger memupuk sikap berdisiplin dalam diri seorang blogger itu…kenapa???...ini adalah kerana, pada setiap hari…pasti ader sahaja post yang mahu dikongsi dan dipublish kan didalam blog…selalu nya, blogger seperti saya akan menetap kan waktu untuk mengadap blog hanya semata – mata untuk berkarya dan bercerita…setiap hari dan pada waktu yang sama, pasti akan mengadap blog…

dan yang terakhir, adalah untuk mengisi masa lapang…saya mempunyai banyak masa lapang didalam hidup saya, jadik tidah salah bukan saya mengisi kelapangan waktu itu dengan berblogging…ianya jugak sekaligus menjimatkan masa dan wang…kadang – kadang posy atau entri yang saya publish kn didalam blog, tidak ader kena mengena langsung dengan cerita sebenar hidup saya…saya cuma berimaginasi dan berkarya muungkin…bercerita tentang aper yang terlintas didalam fikiran saya dang kadang kala bercerita untuk menghiburkan hati…

No comments:

Post a Comment