menghitung hari yang semakin pendek

Nemo Wagging Tail ...i love n miss u weet weet lalinggg...



rakan rakan saya :)

Wednesday, August 17, 2011

dialog antara siang dan malam...


malam                     :  sudikah engkau bersama aku…

siang                      :  memang telah lama aku ingin bersamamu, namun aku malu untuk menyatakannya…

malam                     :  kenapa engkau menyukai aku…

siang                      :  sebab kamu indah…tenang…anggun dan jelita…punya bulan…punya bintang…punya                                                                  pungguk yang mententeramkan jagat raya dan…aku tak seindah mu…hanya punya mentari untuk                                          menerangi bumi dan manusia…


malam                 :  tapi aku tetap suka kamu dan ingin bersama mu merasakan keperitanmu menahan mentari semata untuk memberi manfaat pada manusia…

siang                   :  darjat kita tidak sama dan berbeza dan aku takut kamu tidak sanggup menghadapi kepanasan kehidupanku yang sentiasa menahan airmata demi manusia dan aku tidak mahu terluka dipertengahan jalan…

malam                 :  tidak!!!...aku bertekad untuk bersama mu, dan ingin menyusuri jalan mumendapat redhaNya…

siang                    :  sanggupkan kamu kehilangan bulan…kehilangan bintang…dan kehilangan pungguk yang mewarnakan keindahan mu…sanggup kan…

suasana kembali sepi…sesepi sebelumnya…
                          

No comments:

Post a Comment