menghitung hari yang semakin pendek

Nemo Wagging Tail ...i love n miss u weet weet lalinggg...



rakan rakan saya :)

Tuesday, August 2, 2011

ternyata kegembiraan itu bukan sementara...


perkabaran yang terindah…
kegembiraan kadangkala akan datang dengan cepat dan pergi dalam sekelip mata… terbang melayang tatkala tangan mahu menggenggam dengan pantas…mata hanya akan dapat memandang ia berlalu pergi tanpa menyedari, itulah yang cuba digapai selama ini…

kecewa???...
istilah itu tidak akan dapat lari dari diri…       
cuma, berapa lama akan membiarkan diri terpuruk dalam kesedihan yang ternyata bukan buatan???
itu satu persoalan yang berlegar dalam hati…
diam, biarkan suasana sepi…

manusia macam saya ader satu kelemahan yang sangat menyakitkan…saya paling takut kalau saya membuatkan orang disekeliling rasa marah dan terasa hati dengan saya…sungguh, saya memang takut bila saya terjebak dalam satu keadaan atau situasi di mana saya tidak boleh menang langsung demi menjaga manusia lain di tepi saya…kelakar bukan???

tapi, itu saya…
pernah dulu, saya ader berbual panjang dengan seorang kawan baik yang saya kenal sejak di bangku sekolah lagi tentang bagaimana untuk mengubah tabiat ini…kawan itu dengan senang hati menyatakan itu sesungguhnya suatu ciri yang baik…tetapi saya, disebalik menggembirakan hati orang lain…sakit sendirian dan menjadik benci dengan keadaan sekeliling yang pastinya membuatkan saya tersenyum lebih banyak daripada biasa…

satu proses pelarian???...
bukan…
ini satu proses kehidupan…
saya memilih untuk terus hidup, bukan atas dasar kasihan…
bertanggungjawab dalam aper sahaja yang saya lakukan…
berikan yang terbaik sementara saya masih punya kesempatan…
ukir senyuman…
lepaskan nafas perlahan…
tiada lagi sebarang jawapan…


“ ader orang yang bertanya, mengapa manusia kadangkala terlalu lemah…jawapan saya mudah…manusia ini memang makhluk yang lemah, cuma, mereka sendiri perlu bangkit untuk memberikan yang terbaik pada diri dengan menonjolkan kekuatan sendiri “ 
                                                                                                                                                

No comments:

Post a Comment