menghitung hari yang semakin pendek

Nemo Wagging Tail ...i love n miss u weet weet lalinggg...



rakan rakan saya :)

Saturday, July 9, 2011

kenapa & kenapa...



kenapa saya di uji ???

aper salah saya smpai saya d uji mcm nie…persoalan tue yang sll saya tnye dlm diri, tp smpai sekarang masih blum dpt jawapan…utk menyedapkan ati sndiri, saya cume kata Allah syg kn saya sbb tue Dye sll uji saya…Allah tk penah lupe kan saya, setiap kepedihan dan kesedihan tue Allah akan kurang kn dosa yang pernah saya buat…ader hikmah kn d sebalik sume tue…

kenapa saya tk dpt aper yang saya idam – idamkan ???

saya penah terdengar ayat nie, tp tk igt plak kt mane…ayat nye lebih kurang mcm nie…boleh jadik kite membenci sesuatu padahal ia amat baik bagi kita, dan boleh jadik jugak kita menyukai sesuatu padahal ia amat buruk bagi kita…Allah mengetahui segala sesuatu yang kita tk tau…mungkin tue ler jawapan utk persoalan nape saya tk dapat aper yang saya idam – idamkn…

kenapa ujian saya seberat nie ???

kn Allah selalu pesan pada kita, Dia tk kn uji kite d luar kemampuan kita kn…dan Allah jugak tk kn membebani seseorang itu melainkan sesuai dengan kesanggupannya…jadik, byk kn bersabar…

kenapa saya rasa frust sgt ???

mungkin jugak sbb saya terlalu mengharap sgt akan sesuatu yang saya buat, memandang terlalu sempurna dan meletakkan harapan yang sgt tinggi…bile bnda tue dh tk de, frust sgt smpai terasa mcm dh kehilangan satu bnda yang sgt besar…

bagaimana harus saya menghadapinya. ???

hadapi dengan sabar, saya sll kata pada diri saya sndiri yang saya mampu utk nk hadapi sume nie…sbb saya pnye ati yang hebat, walau pon saya terluka…tp saya mampu berdiri kembali…tk sume org dpt ase kn aper yang saya ase, jadik bersyukur lah dengan aper jer ujian yang Allah bagi… Allah uji saya sbb Allah nk saya jadik kuat, tabah dan sabar…nie jugak bermakna, Allah syg sgt saya…Allah nk saya sentiasa bersedia hadapi aper jer yagn mendatang dalam idup nie…

aper yang saya dapat daripada sume nie ???

Allah akan ganti kan segala kepedihan, kesedihan dan jugak keperitan yang saya ase nie dengan pahala…sbb Allah penah berjanji bahawa setiap kesakitan yang kite ase di dunia nie, Allah akan hapus kan segala dosa dan diganti kan dengan pahala…

kepada siapa lagi harus saya berharap ???

yang paling utama tmpat utk saya bergantung arap adalah Allah, anye Allah jer yang faham n tau aper yang saya ase…yang kedua plak adalah family saya sndiri, saya jugak tk bley idup tnpa family d sisi…segala aper yang berlaku dalam idup saya, anye family jer yang dapat bantu n faham akan keadaan saya…family jugak adalah semangat saya utk trus idup…abah sll pesan, orang – orang yang abah syg msti berjaya…time kasih abah, ibu dan adik yang sll ader dengan saya dan sll bagi saya semangat dan sokongan…

saya dh tk dpt nk bertahan lagi ???

Saya tk penah putus ase, walaupon kadang – kadang saya sndiri sedih dengan aper yang terjadik…bertahun – tahun saya pendam perasaan saya, tp saya tk penah mengalah…sbb saya jugak nk kn yang terbaik dlm idup saya…Allah tk penah kecewa kan orang yang tk penah putus ase dan tk putus – putus berdoa kepadaNya kn…


“saya sekadar berkongsi pendapat dan luahan saya di sini, berkongsi segala pandangan saya tentang kehidupan”

No comments:

Post a Comment