menghitung hari yang semakin pendek

Nemo Wagging Tail ...i love n miss u weet weet lalinggg...



rakan rakan saya :)

Saturday, July 9, 2011

si gadis, sebuah diari...

 

 


hadirnya si gadis adalah untuk disayangi…lembutnya si gadis adalah untuk dicintai… manisnya si gadis adalah untuk dirindui dan lemahnya si gadis adalah untuk dibelai manja…

tapi kadang-kadang, si gadis memeningkan kepala jugak…saya ulang, kadang-kadang… 

kadang-kadang, si gadis buat aper pun keputusan ikut suke hati jer…saya ulang lagi, kadang-kadang… 

kadang-kadang jugak, si gadis sukar untuk difahami…boleh buat si jejaka jadi bingung dan tidak tentu arah… 

tapi aper pun kisahnya, sayangilah si gadis seadanya...si gadis adalah pelengkap cerita cinta di dunia…tanpa si gadis, tiada cinta sesama manusia…

 

cinta?

 

cinta takkan datang kalau tak dicari, cinta takkan dapat kalau tak memberi…tapi kena ingat jugak, cinta bukan senang-senang saja nak carik…cinta manusia perlukan 2 hati untuk bersatu…saya jugak sangat yakin, cinta manusia jugak perlukan 2 jiwa untuk bernyawa… 

 

hidup tanpa cinta ibarat hidup tanpa cita-cita…yer, saya pernah hidup tanpa cinta…hidup agak keseorangan dan tk de tempat untuk nk mengadu…tapi kena ingat jugak, cinta dalam hidup bukan nya terhadap manusia semata-mata…tetapi untuk diri sendiri jugak, sbb yang paling saya syg di dunia nie adalah diri saya sendiri… 

 

“bicara tentang cinta…bicara manusia…bicara tentang setia”

“senang jer sebenarnya, cinta perlu jujur dan setia”

 

pada saya cinta tak semudah nak dipelajari dari buku-buku atau pengalaman orang lain… cinta akan jadik lebih indah jika dipelajari dengan pengalaman sendiri…cinta akan jadik lebih menarik jika dilalui dengan penghayatan dari hati…sbb nya, tiap-tiap orang mempunyai pandangan dan cara yang berbeza kn tentang cinta…

si gadis yang terbaik adalah si gadis yang boleh menjadi sahabat sejati dan diari hidup kepada pasangannya…(saya berharap yang saya akan mampu jadik seperti nie)


No comments:

Post a Comment