menghitung hari yang semakin pendek

Nemo Wagging Tail ...i love n miss u weet weet lalinggg...



rakan rakan saya :)

Saturday, July 9, 2011

mengharapkan sesuatu yang terbaik...



tajuk nie mungkin boleh dikatakan terlalu idealistic…namun secara jujur nya, sape yang tidak mengharap kan sesuatu yang terbaik dlm hidup nya kn?…sebesar mane pun kemahuan nya itu, pasti berlainan bagi seyiap orang kn…

siang tue…nie bukan mimpi malam a.k.a bunga bunga tidur…melainkan mimpi ditengah teriknya matahari di sebuah persimpangan lampu merah yang paling tidak menyenang kan…

saya bermimpi akan hari yang lebih baik…hidup yang lebih baik…
tanpa amarah…tanpa angkara…
tanpa kebohongan…tanpa permainan licik…
tanpa kejahatan…tanpa prasangka.

saya bermimpi akan dunia yang lebih baik…
tanpa kematian…tanpa perpisahan…
tanpa badai…tanpa gejolak…
tanpa pertikaian…tanpa perang…
tanpa kemiskinan…tanpa kehilangan…

saya bermimpi akan mimpi yang seakan sangat tidak mungkin di perolehi, hanya sekadar angan-angan  dan impian yang sangat indah…

aper pun tue bentuknya, semua yang terhasil dari setiap tindakan kita…akan lebuh bermakna dan bernilai, walau sekecil aper pun ianya…tapi bahkan dari hal yang paling buruk sekalipun, selalu saja diselitkan sebuah pelajaran kecil yang berharga…
 
amarah dan angkara…kebohongan dan permainan licik…
kejahatan dan prasangka…
pertikaian dan perang…
mereka mengajarkan saya erti sebuah kesabaran…mengajarkan saya jugak erti cinta dan perhubungan…

kematian dan perpisahaan…
badai dan gejolak…
kemiskinan…
mereka mengajarkan saya erti memiliki dan menghargai…

namun yang lebih penting dari semua tue, mereka semua mengajarkan saya erti ucapan syukur…

sebuah pelajaran kecil yang paling berharga dari sebuah putaran yang bernama kehidupan…

dan di saat saya menginginkan sesuatu yang lebih baik dari (setidaknya) hidup saya, sudah sepantasnya saya mengisinya jugak dengan kata-kata yang terbaik…tindakan yang terbaik, dan yang terutama adalah dengan pemikiran yang terbaik… 

siapa yang tahu...mungkin saja...kehidupan yang lebih baik tue akan tiba…mungkin bukan pada masa sekarang dan mungkin jugak pada waktu terdekat nie…tapi mungkin saja…tunggu saje ianya datang berserta disulami dengan doa yang tidak putus-putus…

dan jika mimpi tue masih belum terwujud jugak...anggap sahaja yang tue semua (baik atau buruknya) adalah sebahagian daripada proses saya belajar untuk menjadik lebih baik lagi…sebuah bahagian daripada proses saya mencapai impian saya…

(tanpa keberanian, mimpi tidak bermakna)


No comments:

Post a Comment