menghitung hari yang semakin pendek

Nemo Wagging Tail ...i love n miss u weet weet lalinggg...



rakan rakan saya :)

Tuesday, July 12, 2011

sushi terbaik bila saya makan bersama kamu...



dh lame c dye suwuh saya masuk kan cite nie dlm blog...tp baru arini saya ader kesempatan untuk nk bercerita pasal nie...pasal kali pertama c dye mkn sushi...makan plak dengan saya yang dh sememang nya menjadik makanan kegemaran saya sejak dari dulu lagi...

cerita nya bermula mcm nie...

sushi adalah sejenis makanan dari negeri matahari terbit, jepun…walau pon saya tk penah lagi smpai sane, tp tue lah makanan kegemaran saya…memang pantang jumpe, mesti nk beli pnye…paling sket 10 jenis sekali beli…selalu nya beli dekat tesco jer, klu g tesco memang wajib ler beli…


sushi memang sedap, pape rasa dan pape jenis pon sedap…sume jenis saya suke…tk kire lah same ader salamon tk masak ker, pedas ker, pahit ker sume saya suke…kire nya mcm memang kena dengan selera lah…

c dye…
tapi kali nie berbeza rasa nya, nape erk …sedap yang teramat sangat…ooo, upe upe nya sedap sbb mkn dengan c dye…

memang tk penah mkn sushi, kata nya tk lalu sbb salamon nya tk masak…tk pon, masak tk cukup garing…tapi kali nie, saya paksa jugak c dye mkn…nk jugak c dye rasa betapa sedap nya sushi tue sebenar nya…last last dengan kerelaan ati, c dye pon mkn jugak sushi yang saya suap kan tue dengan mata yang tertutup…sbb takot terkeluar balik kata nya bile mkn…tp bile sekali dh mkn, ase mcm nk lagi plak…haaaaaa, kn ker dh kata…sushi memang sedap…last saya suap kn c dye adalah sushi salamon dengan limau…nk tau aper c dye kata, sedap sgt upe upe nya…puas nya ati bile berjaya pujuk c dye untuk mkn sushi…

tue ler alkisah nya sushi…sekarang c dye pon dh mcm saya, suke sushi…pasni nk ajak c dye g mkn sushi lagi lah…dh lame jugak tk mkn sushi nie…sedap nya hingga menjilat jari… 


No comments:

Post a Comment