menghitung hari yang semakin pendek

Nemo Wagging Tail ...i love n miss u weet weet lalinggg...



rakan rakan saya :)

Tuesday, July 12, 2011

ternyata abah tue memang menakjubkan...




abah selalu ingin kan saya dan adik mempunyai lebih banyak kesempatan daripada dirinya, menghadapi lebih sedikit kesulitan…tidak bergantung harap pada sesiapa pun dan (tapi) selalu memerlukan kehadirannya…
 
abah hanya menyuruh saya melakukan pekerjaan yang saya suka…

abah membiarkan saya menang dalam tiap – tiap kali perlawanan tennis ketika saya masih kecil sbb abah tk nk saya berputus asa, tetapi abah tidak akan membiar kan saya menang ketika saya sudah besar sbb abah nk saya berusaha…

abah simpan banyak gambar gambar sebagai koleksi peribadi…sbb abah memang suke bergambar…gambar dari kecil smpai besar, masih tersimpan kemas oleh abah…

abah selalu tepat janji!!!...abah akan memegang janjinya untuk membantu seorang teman, meski pun ajak kan saya dan adik untuk bermain tennis sebenar nya amat abah sukai…

abah jugak ader lagi tersimpan sume lukisan dan nota nota masa saya study dulu…sbb abah kata, tue lah hiburan abah…bangga tengok anak anak abah dh besar dan berjaya mcm yang abah impikan…terima kasih abah…

abah selalu pesan pada saya dan adik supaya belajar rajin rajin…abah tk de harta nk tinggal kan, cume abah mampu bagi pelajaran jer…

abah mulai merencanakan hidup saya ketika saya masih didalam perut ibu…tetapi, selepas saya dilahir…abah akan berusaha untuk merealisasikan aper yang direncanakan untuk saya…

abah membantu saya mencapai impian saya untuk menjadik kenyataan…bahkan kadang kadang abah menyakinkan saya  untuk melakukan hal hal yang mustahil seperti berenang kt laut padahal abah tau yang saya memang takut air…

abah mungkin tidak tahu jawapan segala sesuatu, tapi abah membantu saya mencarinya...

abah mungkin nampak garang di mata teman teman nya…tetapi dirumah, abah nmpak menyayangi dan kelakar orang nya… 

 
abah betul betul suka membantu seseorang… tapi abah susah untuk minta tolong…  

abah mungkin tidak pernah menyentuh penyapu ketika masih muda, tetapi abah dapat belajar dengan cepat...

abah senang sangat kalau seluruh keluarga berkumpul untuk makan malam…abah nmpak berselera sangat makan…

abah paling tahu mcm mane nk mengajar saya bermain gitar dengan cekap, tapi tidak menyakit kan jari jemari saya…

abah akan memberi kan saya tempat duduk terbaik dengan mengangkat saya dibahunya, ketika saya masih kecil…

abah tidak akan memanjakan saya ketika saya sakit, tapi saya tahu abah tidak akan tidur semalaman…sbb mane tahu saya akan perlukan pertolongan abah pada waktu malam…

abah menganggap orang tue harus berdiri sendiri, jadik abah tidak akan memberitahu saya aper yang harus saya lakukan…tetapi abah akan menyatakan rasa tidak setujunya…

abah percaya orang harus tepat pada waktu…kerana tue abah selalu lebih awal menunggu saya di depan rumah dengan kereta kesayangan nya, untuk mengantar saya dihari pertama saya mendaftar kan diri di universiti…

 ternyata abah tue benar-benar MENAKJUBKAN!!!...



No comments:

Post a Comment